Monday, January 9, 2012

Pagi-pagi Sudah Sakit

Aku berada di sebuah majlis bersama parents aku. And aku tak pasti kenapa aku marah-marah tak tentu pasal. Angin dari mana yang aku bawa semalam. Aku panas betul sama dorang. kawan-kawan aku and semua yang aku jumpa. Aih! Perasaan ini sangat asing bagi ku. Serba tak kena jadinya. Aku mula menjauhkan diri dari mereka. Lantas aku pergi tempat di mana adanya ketenangan. Eh! ada sekumpulan arabia buat persembahan la. Budak-budak yang masih muda memberi persembahan kepada tetamu yang datang. Tapi hati aku masih lagi tak menentu.

Aku terserempak dengan kawan-kawan aku lagi. "Apa bha dorang mau ni. Balik-balik mengekori aku" . Aku pun teruskan langkah ku dengan lari. Lalu dorang mengejar aku. Aku tambah marah. Perasaan benci aku makin menggila. Kini aku berada di sebuah bangsal. Di mana ada tamu di situ. Kebanyakkan chinese yang berjual. Sayur-sayuran.Buah-buahan. Tapi... Dorang masih mengejar aku. "Ah!Sampai di sini pun dorang masih nak cari aku. Gila ka apa dorang ni. Menaikkan darah aku saja. Aku mau alone2 pun susah". Dengan perasaan yang masih membara ni aku terus melarikan diri sambil mereka tetap juga mengejar aku. Aku melompat atas satu per satu gerai yang ada. & seorang aunty tanya pada ku," Kau buat apa tu? nak beli sayur?" . Dan aku terus berhenti," Oh. Aku nak sayur khailan aunty".

"Nong.Nong.Bangun!Nong." Eh! Aku macam kenal saja suara tu. Fuh! Sakitnya badan aku. "Nong bangun. Mau cuci baju", Hadi berkata sambil melihat arah aku yang tidur meniarap. Oh. Okay. Aku mandi. Jap. "Adui...Sakit nya seluruh badan aku. Nasib ada shower air panas."

Aku menjenguk hadi di bawah. "Nah,baju aku. Eh. kau belum lagi mandi?". "Kejap lagi." Oh okay. Aku mimpi tadi tu. Aku lompat-lompat kat atas gerai orang. & aku berhenti pasal ada aunty tu tanya, 'kau buat apa tu, mau sayur ka?' Aku boleh2 cakap, ya. mau syur khailan. & kau tiba-tiba bangun kan aku. sakit badan aku ni hadi. Hadi pun tengok aku dengan serious. "patut la kau macam lemah semacam ja. Ingatkan kau pi jogging tadi pagi". hahaha..." Jogging? Aku penat. Lambat tidur. Tadi sudah bangun tapi, malas ni potong steam.Ala! Plan hidup aku hari ni yang pertama gagal sudah hadi." Hadi pun ketawa. :)

No comments:

Post a Comment