Thursday, January 5, 2012

Temani ku di sini.

Ku duduk di tepi tingkap dan melihat awan kelabu menutupi cahaya sang matahari. Sungguh enak nya jika dapat baring-baring melihat ke atas dada langit. Melihat burung-burung berterbangan. Menghinggapi dahan-dahan sambil daun melambai-lambai di tiup nyaman oleh angin bayu.

Ku ingin merehatkan diriku. Merabahkan diriku sambil menutup mata. Mengimpikan keindahan jika aku dapat menyandar di sepohon pokok rendang. Dengan berlapikkan rumput yang menghijau dan serba-serbi anak-anak kecil sang bunga yang berwarni-warni.Tatkala aku menyandar ku terlihat anak-anak arnab bermain manja sesama mereka. Sambil sang rama-rama mendekati kuntuman bunga. Sungguh segar. Sungguh damai rasanya. Tanpa gangguan dari kesibukan kota.

Tapi itu cuma bayangan ku. Tapi yang pasti, kini ku hanya berada di dalam sebuah bilik. Dengan di temani bantal, selimut dan yang tak bernyawa. Yang hanya ku dapat lihat siling sambil kipas berputar laju. Pemandangan di luar tingkap serba sedikit menyenangkan hatiku. Adanya pokok-pokok di sekitar jalan raya,  di situ lah burung-burung berkicauan memanggil sesama mereka. Aku pun tak mengerti. Mungkin mama burung suruh anak nya balik rumah kot. :)

Hari pun kian mendung. Mungkin ku patut lelapkan mata ku. Penat dari class tadi masih terasa. Kesakitan kaki ku juga kian menggila. Makan ubat "painkiller" baru la diam tu sakit. :) Apa-apa pun. Mula kan hari kita dengan senyuman. Boleh gak exercise sikit kan. tegang gak otok-otok kat pipi tu.

Salam.

No comments:

Post a Comment